Tuesday, August 23, 2005

23. august 2005.a. 6.52. Frankfurdi lennujaam.

Istun Goethe kohvikus, 50m Riyadh'i lennu väljumiskoridorist, õlu ees ja kirjutan koodi. Kolm nädalat pole ühtegi joovastavat jooki saanud, lõpuks ometi. Mõnus. :-)
"Lahedad" on ikka need lennud, mis väljuvad öösel ja jõuavad siis varahommikul sihtkohta. Lennuk tõusis 01.05 Riyadh'ist õhku ja maandus umbes kolmveerand seitse. Nagu ikka, magada korralikult ei saanud. Samuti ei ole korralikult magada saanud paaril varasemal ööl. Ei tea, närvipingest vast - lõpus läksid tööülesanded juba päris hoogsaks. Ja ega minu lahkumisega see veel ei lõpe - Ando jäi veel pooleteiseks nädalaks sinna ja mina toetan teda nüüd kaugelt. Kuna meil on VPN ühendus olemas, siis on see mõnes mõttes minu jaoks isegi parem - seal kontoris istudes oli ikka segavaid elemente oluliselt rohkem - pidevalt pidi kellelegi aru andma töö staatusest. Ja mingi hetk tõsteti võrgu turvalisust nii korralikult, et Tartu kontori kohtvõrguga üle VPNi enam ühendust ei saanud - selleks pidi ootama, kuni õhtul hotelli jõudsid, siis sai täie rinnaga tööd teha :-)

Nüüd istun siin lennujaamas nagu "uppunud kukk", või midagi sarnast. Lend Tallinnasse on alles pool kaks - nii mõnedki tunnid on vaja surnuks lüüa. Kui ma sellise ajaskeemi üle nördimust avaldasin, lohutas Ando mind, et mul on veel vedanud. Varem olid nad tavaliselt lennanud läbi Londoni ja Dubai - kokkuvõttes umbes 24h mööda erinevaid lennujaamu. Selle kõrval on minu 12 tundi juba päris talutav.

Kokkuvõtteks võib öelda, et kõik võõrad kultuurid on mõnes mõttes sarnased - alguses harjumatu ja hirmutav, hiljem harjud ära ja võibolla hakkad isegi puudust tundma. Mitte et ma nüüd Saudi "rõõmudest" puudust tunneksin - ehkki ilm oli vahelduse mõttes päris mõnus :-) Aga kogu aeg selises kliimavööndis elada - pigem mitte. Kuulasin rõõmuga, kuidas piloot ütles maandumise alustamisel, et sihtkohas on 16 kraadi sooja - lõpuks ometi kodune kliima. Ja vaatasin huviga, kuidas minu kõrval istuv lõunamaisem mees näost kahvatuks tõmbus ja küsis minu käest igaks juhuks üle - kas ta kuulis ikka õieti?

Järgmiste reisideni, vahepeal lõbutseme Baltikumis. :-)

No comments: